Sunday, March 30, 2008

零八年/ 緣份

自踏入零八年後, 很多朋友都有感情煩惱, 不論是愛情或是友情. 難道, 真的如dada所說, 零八不是一個好年? 哈哈... 不太相/想信迷信的事, 我知最苦的日子都會過去. 零八年的頭開得不好嗎? 那麼, 結尾一定會是好的, 零八年會是先苦後甜的一年.

++++++

有緣份的人, 是否最終都會相識? 我跟你有緣, 所以我認識了你, 但, 太遲了嗎? 我們有緣無份? 如緣是一種令我們認識的魔力, 那麼, 份便是上天跟我們開的玩笑. 適時遇上, 我會跟你成為紅顏知已, 生死之交. 更甚者, 我們可譜出一段動人的戀曲;誤了吉時? 我們只會是點頭之交, 相識但不能相愛的有情人.

或許, 天意總愛弄人, 如上帝喜歡給信徒們一些考驗. 其實, 有太早, 太遲這回事嗎? "事在人為" 是老師的教誨, 我們有能力把時間追回嗎? 現在的我會相信有, 亦打算慢慢追回給我浪費的時光. 事在人為嘛, 幸福是要自己爭取的, 誰叫你少時不努力?

不論對事, 或對人, 我也會努力爭取.
最少, 我會做好準備, 等待機會的來臨.

++++++

You can't manufacture a miracle
The silence was pitiful-that day
And love is getting too cynical
Passion's just physical-these days
You analyse everyone you meet
But get no sign - loving kind
Every night you admit defeat
And cry yourself blind

If you can't wake up in the morning
'Cause your bed lies vacant at night
If you're lost, hurt, tired or lonely
Can't control it try as you might
May you find that love that won't leave you
May you find it by the end of the day
You WON'T be lost, hurt, tired or lonely
Something beautiful will come your way

Robbie Williams, Something beautiful